Společné ohlášky:
Podle vládních nařízení je již možné sloužit za jistých omezení mše svaté. V našich farnostech tedy budu sloužit mše svaté od středy 25. 11. 2020.
V neděli 29. 11. 2020 začíná advent, je možné přinést adventní věnce k požehnání.
Pokud máte nějaké nejasnosti či dotazy, neváhejte mě kontaktovat na tel. 723 362 563.
Bohoslužby 22. – 29. listopadu 2020
22. 11.
neděle
|
Slavnost JEŽÍŠE KRISTA
KRÁLE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23. 11.
pondělí
|
Pondělí 34. týdne v mezidobí
|
|
|
|
24. 11.
úterý
|
Památka sv. Ondřeje Dung Laca a druhů
|
|
|
|
25. 11.
středa
|
Středa 34. týdne v mezidobí
|
Šumvald
|
16:00
|
|
26. 11.
čtvrtek
|
Čtvrtek 34. týdne v mezidobí
|
Dlouhá Loučka
|
16:00
|
|
27. 11.
pátek
|
Pátek 34. týdne v mezidobí
|
Paseka
|
16:00
|
|
28. 11.
sobota
|
Sobota 34. týdne v mezidobí
|
|
|
|
29. 11.
neděle
|
1. NEDĚLE ADVENTNÍ
|
Dlouhá Loučka
|
8:00
|
|
Šumvald
|
9:30
|
Za Ladislava a Bohumilu Ottovy a rodiče z obou stran
|
Paseka
|
11:00
|
Za + Ondřeje Koláře a + rodinu Růžičkovu
|
Texty na Slavnost Ježíše Krista Krále
Bratři a sestry,
Pavel píše Korinťanům, Ježíš mluví ke svým učedníkům. Oba odpovídají na to, jak to bude s Ježíšovým příchodem na konci věků. Možná si dovedeme představit, jak byli Ježíšovi i Pavlovi učedníci netrpěliví, jak chtěli do detailů vědět, jak to s druhým Ježíšovým příchodem bude. Nevíme, jak apoštolové a Korinťané reagovali, ale myslím, že kdyby se spokojili s pouhým popisem, asi by minuli podstatu Pavlova i Ježíšova poselství.
Nejdříve k Pavlovu listu Korinťanům. Pavel svůj popis končí slovy: „aby byl Bůh všechno ve všem“. Myslím, že po tomto poselství ztrácí Pavlův předchozí popis význam. Nakonec bude Bůh všechno ve všem. Dokonce ani nemusíme mluvit v budoucím čase. Ježíš přichází do našich životů už teď, on je stále přítomen ve svém stvoření. Samozřejmě, stvoření není Bohem, to by byla hereze zvaná „panteismus“. Bůh je ve stvořených věcech, dává jim život. To je snad to, co chtěl Pavel Korinťanům sdělit.
V evangeliu Ježíš popisuje poslední soud. Také zde bylo jeho poselství pro učedníky překvapivé. Vyzdviženi nejsou ti, kteří precizně dodržovali paragrafy Zákona. Vyzdviženi jsou ti, kteří ochotně pomohli těm, kteří pomoc potřebovali.
Je to tedy pomoc druhým, neboli skutky milosrdenství, které by měl věřící člověk konat. A možná by nás mohlo napadnout, jak to bude u posledního soudu s těmi, kteří v Boha nevěří. S těmi, kdo sice Boha nehledají, ale kteří se poctivě snaží žít podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Nepřísluší nám to hodnotit, ale zřejmě je Bůh při svém milosrdenství neodmítne. Takový člověk, ať už je věřící anebo, mohli bychom říci „svým způsobem věřící“, nebo také „anonymní křesťan“ totiž většinou nevidí jen sebe, ale dívá se na lidi, kteří jsou kolem něho. Vidí jejich radosti i bolesti, a říká si: „Co můžu pro ně udělat, jak jim můžu být nápomocný?“
A tak prosme Pána o to, abychom dokázali v jeho světle, v pravém světle, vidět jednak sebe samé, ale také lidi kolem sebe. Abychom dokázali konat tak, jak jsme to slyšeli v dnešním evangeliu. Jeden, možná méně známý světec jménem Tomáš Morus se modlil takto:„Pane Bože, dej mi poznat, co mohu změnit, a dej mi sílu to změnit. Dej mi poznat, co změnit nemohu, a dej mi sílu to přijmout. A prosím tě, dej mi milost, abych dobře poznal a rozlišil to první od toho druhého.“
otec Ladislav
Papež František 14. - 20. 11. 2020